Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


Choir

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Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne
114-36[...] einte, (Nymphes pardonnez moy ſi ie ſuis indiſcret ; Car c’eſt outre mon gré que ie dis ce ſecret) De laquelle Saturne auec grand vitupere, Tailla cruellement le membre de ſon pere. Cette Iſle à cauſe de ladite faulx qui cheut dedans, fut depuis nommee Drepan, qui en Grec ſignifie vne faulx. Mais les autres veulent qu’elle ait eu ce nom de la faulx que Cerés eut de Vulcan, & la donna aux Titans, leur apprenant à ſejer le [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 05 : De Junon
127-14[...] int immortalité, Pallas le luy ayant pour cet effect apporté. Item que Iupiter approcha vn iour Hercule enfant, de la mammelle de Iunon ainſi qu’elle dormoit, laquelle le repouſſant à ſon reſueil, vne partie du laict qui cheut parmy le ciel, traca cette ligne ou voye qu’on appelle Voye laictee, & celle qui tumba ſur la terre fit deuenir les fleurs de Lis blanches, qui aupar [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 06 : De Hebe
136-40[...] mãde la fraiſcheur & vne portion & ſymmetrie pour engendrer. De là prouient Hebé, qui preſide ſur la ieuneſſe, tant des plantes que des animaux. Que ſignifie la cheute de Hebé montrãt ſa vergongne.S’eſtãt laiſſee choir en ſeruant à ttable, & ayant monſtré aux Dieux ſes parties honteuſes, Iupiter luy oſta l’eſtat qu’il luy auoit donné pour l’amour de ſa beauté. Que veut dire cela, ſinon que quãd les fueilles des arbres ſont [...]
136-43[...] ee choir en ſeruant à ttable, & ayant monſtré aux Dieux ſes parties honteuſes, Iupiter luy oſta l’eſtat qu’il luy auoit donné pour l’amour de ſa beauté. Que veut dire cela, ſinon que quãd les fueilles des arbres ſont cheutes, les plãtes perdent leur ieuneſſe & honneur ? & ſi l’on faict comparaiſon de leur premiere condition auec la derniere, elles ſont laides & de peu de grace : Que repreſente Ganymede.En m [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 07 : De Vulcan
138-18[...] de mourir en danger Alors que de fureur & cholere deſpite, M’empoignant par le pied, du Ciel me precipite : Par le vuide de l’air ie rouë tresbuchant Depuis l’aube du iour iuſqu’au Soleil couchant : Si qu’à la fin ie cheus, d’vne piteuſe eſtorce, En Lemne, me reſtant vn bien petit de force. Or que Vulcan, fils de Iupiter & de Iunon ait long-temps demeuré en Lemne, Ciceron le monſtre au 3. de la nature des Dieux : P [...]
138-35[...] on le portoit encore) neus n’aurions plus de Vulcan, ainſi que la race d’Hector faillit en Aſtyanax, quand Vlyſſe le ietta du haut d’vne tour en bas, afin qu’il ne reſtaſt perſonne de tous ceux de la lignee de Priam, qui cheurent entre les mains des Grecs. Myrtile au 1. liure de l’eſtat Leſbique, eſcrit que Lemne fut conſacree à Vulcan, parce qu’en cette iſle-là croiſt vne eſpece de terre, de qualité chaude, que les Mede [...]
139-1[...] uoient pas par Fables ſeulemẽt les choſes concernans la Philoſophie ; ains auſſi celles qui touchent la Medecine. Mais Homere en l’hymne d’Apollon dit que ce ne fut pas Iupiter, mais bien Iunon, qui culbuta Vulcan ; qu’il cheut en la mer, & que Thetis, auec ſes filles, notamment Eurynomé, le nourrit, non pas les Lemniens. Voicy comme il introduit Iunon, racontant tout le faict : Vulcan mon fils boiteux qui de moy-meſme eſt né Vn iour ie l’empoignay d’vn cœu [...]
139-8[...] urrit, non pas les Lemniens. Voicy comme il introduit Iunon, racontant tout le faict : Vulcan mon fils boiteux qui de moy-meſme eſt né Vn iour ie l’empoignay d’vn cœur paſſionné Le iettant au milieu de la plaine marine Il cheut entre les mains de Thetis Nereine, Laquelle auec ſes ſœurs l’a nourry cherement. Plaiſantes nourrices de Vulcan.Les autres ont dit qu’il auoit eſté nourry par des Singes & des Guenons. Et ne faut pas [...]
142-2[...] ſon image, elle eſtoit à la reſemblance d’vn forgeron boiteux & diforme, tenant en main vn gros marteau de fer ; & les Dieux qui le coſtoyent le pouſſent du Ciel en terre, comme indigne de leur compagnie, mais luy chû en Lemne, ſe met à forger les foudres, tellement qu’aupres de luy eſtoit touſiours peinte vne forge & vn Aigle, attendant qu’il euſt acheué quelque foudre pour l’emporter à Iupiter. Pour cette raiſon Agathocle és Commentaires qu’il auo [...]
146-24[...] e coſté ou d’autre : ou bien, d’autant que comme ceux qui ſont mal en iambes, ont beſoin de quelque baſton pour aſſeurer leur demarche : auſſi le feu appete touſiours du bois, ou autre telle matiere, pour la conſumer. Il chût en Lemne, qui luy fut dediee, auec ce coutau ſur lequel il fut precipité, à cauſe de la chaleur & ſterilité du lieu, tel qu’il ſemble que le feu y ait paſsé, ſi haut qu’il ne [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun
167-36[...] ui mettra en arriere Dieu, autheur de tous bien-faicts, & pere de tous les hommes, comment pourra-il eſtre homme de bien, iuſte, & attrempé ? & s’il ne peut eſtre rien de tout cela, comment s’empeſchera-il de choir en beaucoup de diſgraces ? Les Anciens doncques par cette Fable de Laomedon nous exhortoient à religion & reconnoiſſance des biens & plaiſirs que nous auons receus : & nous mettoient deuant les yeux l’inconſtance de fortune, [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 02 : D’Acheron
181-34[...] e tres-docte Interprete d’Apollonius : L’Acheruſe qu’on appelle, qui eſt prés d’Heraclee , eſt de tous coſtez haute, eminente & panchante ſur la mer, & regarde l’Occident vers la mer de Bithynie : & l’eau qui chet dedans meine vn merueilleux bruit. Sur la cime d’icelle il y a des Planes, & en ſa plaine auſſi : & ſemble que là ſoit la deſcente aux Enfers. Car on croyoit qu’il y euſt auprés de cette riuier [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 03 : De Styx
184-16[...] & par l’eau Stygienne elle iure,Tres-redouttable aux Dieux, de crainte de periure. Les Anciens peignoient ſa fille Victoire en forme de femme, ſe tenãt debout d’vn pied ſur vne boule, mais ſans aiſles, comme preſte a choir ; & la premiere qui luy fit des aiſles, fut le pere de Bupale & Athenis ; d’autres diſent que ce fut le peintre Aglaophon : les autres vn certain Caryſte de Pergame. Supplice des Dieux pariures.Le ſupplice de ceux qui [...]
185-25[...] l’eau de Styx. Mais Herodote en ſon Erato, parlant de la ville de Nonacre, rend teſmoignage touchant l’eau Stygienne : Les Arcadiens maintennent que l’eau de Styx eſt en cette ville-là. Il y à de faict vne petite eau qui chet dans vn vaiſſeau ou baßin, clos d’vne haye : & Nonacre, ou eſt ladite fontaine, eſt vne ville d’Arcadie, prés la riuiere de Phenee. Pauſanias en l’Eſtat d’Arcadie eſcrit que cette eau tombe d’vne haute roche au deſſus de Nonacre, dans [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 13 : De la Nuict
217-23[...] auparauant luy, aucun Poëte n’auoit dict qu’elle ſe fiſt porter en chariot. D’autres luy donnent des aiſles, comme à Cupidon & à la Victoire : ſuiuant laquelle opinion, Virgile dit au 8. liure de l’Eneide : La Nuict chet eſpandant ſes aiſſes enfumeesSur l’ombre de la terre.–Quelques-vns auſſi veulent qu’elle ſorte de l’Ocean pour enueloper la terre des tenebres, comme dit le Poëte ſuſdit au 2. de l’Eneide :Le Ciel tourne tand [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 17 : De Proserpine
234-20[...] ement ſ’effraya,Et tendrement ſa mere & compagnes cria :Mais helas ! plus ſouuent en ſa fortune amerePour luy donner ſecours elle appelloit ſa mere,Moins elle paroiſſoit. Lors de ſon veſtement,De ſon ſein & giron cheurent ſoudainementBoucquets, herbes et fleurs qu’elle auoit recueillies,Qui d’infantins regrets furent d’elle accueillies,Tant elle eſtoit encor innocente de ſens,Et ſimple et ſans malice en ſes blonds [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 18 : De la Lune
242-14[...] une eſtoit preſte d’eclipſer ou defaillir, elle ſe vantoit de vouloir l’arracher du Ciel. Mais pource qu’elle trompoit le monde, Dieu ne permettant pas qu’on face impunement aucune fraude, elle deueint mal’heureuſe & cheut en de grandes miſeres & pauuretez : de là veint que quand quelqu’vn faiſoit mal ſes affaires, on diſoit qu’il tiroit la Lune du Ciel. Le premier qui oſa faire entendre aux hommes les defauts de la Lune, fut Anaxagoras, comme dit Diog [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 19 : De Diane
253-2[...] regardoit perſonne, & deſtournoit ſes yeux pour ne voir aucun en face. Car ſon regard n’eſtoit pas ſeulement eſpouuenttable & dangereux aux hommes qu’il rendoit inſenſez ; mais auſſi faiſoit mourir les arbres, ou choir les fruicts par où elle paſſoit. Et Strabon au 12. liure eſcrit qu’en Perſe il y auoit vn Temple de Diane nommé Caſtabalis, où les Religieuſes marchoient ſur les charbons rouges ſans ſe bleſſer les pieds. Herodote en ſa Melpomene dit, qu [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 20 : Des Champs Elyseens
262-33[...] ontre la mort permiſePar le vouloir diuin ? de ſa faux elle briſeToute choſe odieuſe; elle ſeule corromptDes tyrans les priſons, & leurs chaines derompt.Elle ſ’aſſuiettit toutes choſes, accorte.Si quelqu’vn de hazard chet ſous la patte forteDes Lions rugiſſans, ou la corne des Boeufs,Elle vient promptement ſecourir tous les deux.Par elle ceux qui ſont en danger de naufrage,Eſchappen [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 04 : Du Genie
279-17[...] Du Genie. CHAPITRE IV. Genealogie & naiſſance du Genie.PAVSANIAS en l’Eſtat d’Arcaïe dit que le Genie eſtoit fils de Iupiter & de la Terre. Il naſquit ſans compagnie de femme, de la ſemence que Iupiter laiſſa choir vne fois en terre en dormant : & auoit bien forme humaine, mais de ſexe ambigu, & fut depuis nommé Agdiſte.Ses ſacrifices. Car quand les Anciens luy ſacrifioient, ils eſpandoient force fleurs par terre, & luy preſentoient du [...]

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