Transcription Transcription des fichiers de la notice - <em>Mythologie</em>, Paris, 1627 - X [34] : Des Dieux Penates Conti, Natale 1627 chargé d'édition/chercheur Équipe Mythologia Projet Mythologia (CRIMEL, URCA ; IUF) ; projet EMAN, Thalim (CNRS-ENS-Sorbonne Nouvelle) PARIS
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1627 Images : BnF, Gallica
Paris (France), BnF, NUMM-117380 - J-1943 (1-2)
Français

Des Dieux Penates.

ET pour faire connoiſtre aux hommes que tout l’Vniuers eſt gouuerné par la prouidence de Dieu, & que tous nos affaires & deſſeings, en ſomme tout ce que nous poſſedons eſt inceſſamment en la protection & ſauuegarde d’iceluy, veu que nous ne pouuons nulle part nous abſenter de la preſence de Dieu ; ils ont imaginé non ſeulement que Lucine eſtoit touſiours prompte & preſte d’aſſiſter aux femmes en trauail d’enfant, & les deliurer de cette angoiſſe : mais auſſi que les enfans n’eſtoient pas ſi toſt nez, qu’ils auoient chacun leurs particuliers dæmons qui les prenoyent en leur defenſe & garantie pour tout le cours de leur vie. Cette opinion a duré iuſques à maintenant, leſquels on nomme Anges, c’eſt à dire, meſſagers de Dieu : les Phyſiciens ont dict que tels eſtoient Iupiter, Iunon, Minerue, Veſte, c’eſt à ſçauoir, les vertus & facultez des elemens, deſquels nous ioüiſſons incontinent apres noſtre naiſſance ; leſquels Dieux auoient la reputation de prendre la charge des maiſons particulieres, de tous leurs domeſtiques, & des villes en general. Les autres ne receuans pour Penates qu’Apollon & Neptun, reuiennent à ce meſme poinct, poſans l’humeur pour principe & pour matiere de l’œuure de nature : & la chaleur, pour l’ouurier qui la met en œuure & luy dõne forme : car és choſes de ce monde l’humeur tient place de femelle ; & la chaleur, de maſle. Les Lares eſtoient de meſme qualibre.