Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


Bailler

Informations :

nature :

v.tr.

FEW :

FEW 1, 206a et FEW2, bajulare

sens actuel(s) :

donner, mettre à la disposition de

Apparaît dans :

Item / FichierOccurrenceContexte
Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne
109-42[...] urriſſoit ſecrettement les enfans de Saturne contre l’accord & les conditions qu’ils auoient faictes enſemble, ſe ſaiſirent de Saturne & de Rhee, & les mirent en priſon cloſe de bonnes murailles, & leur baillerent des gardes. Deliurez par Iupiter.Ce que Iupiter ayant ſceu par ſes eſpions, il ſe mit aux champs auec force trouppes de Candiots qu’il auoit leuees (comme nous auons dit parlant de Iupiter) & veint charger les Titans, les battit [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 04 : De Cœlus
122-19[...] it cy-deſſus. Puis apres cette meſme Terre par la copulation du Tartare enfanta Typhœe, ſelon le dire dudit Heſiode. Saturne l’un de ſes plus ieunes fils ſe reuoltant contre luy, print vne faux d’acier, que ſa mere luy bailla, & luy en couppa les genitoires, s’eſtant ſaiſi de ſa perſonne, d’autant qu’il auoit empriſonné ſes freres les Titans. Trois furies nees des genitoires du Ciel.Du ſang de ce membre tranché naſquirent, Alecto, Tiſiphone & Megere  [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun
156-17[...] dit, courut meſme fortune que Iupiter, & peu s’en falut qu’il n’eſprouuaſt en ſa perſonne la cruaute de ſon pere. Car aprés que Rhee eut enfanté Neptun, elle le cacha dans vne bergerie, parmy des aigneaux, & le bailla aux Bergers pour le nourrir, & faiſant ſemblant d’eſtre accouchee d’vn Poulain, le donna à ſon mary pour le deuorer. Iſace eſcrit que Neptun fut nourry par [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 02 : D’Acheron
182-32[...] nt aux Enfers, abordoient premierement à cet Acheron, & faiſoient là leur premiere pauſe, & qu’il fut fils de Cerés, ou pluſtoſt de la Terre. Acheron pourquoi chaſſé aux Enfers.Il fut chaſſé en Enfer pour auoir baillé à boire aux Titans lors qu’ils faiſoient la guerre à Iupiter, il yenoit du marez d’Acheruſe par des lieux ſouſterrains, & par vne creuſe vallee ſortoit de rechef en lumiere, & auoit vne eau de [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 08 : De Minos
200-11[...] theurs ne ſont peu differents quant au nombre des annees que Minos a regné en Candie. Minos (comme ils diſent) ſe ſeruit de Rhadamanthe, qui certes eſtoit homme de bien, mais peu verſé és affaires d’Eſtat, auquel Minos bailla la garde des loix & de la iuſtice en la ville, & dehors auoit pour officier Talaés, ſurnommé d’Airin, pource qu’allant aux champs il portoit des ttableaux d’airin où eſtoient grauees les loix qu’il falloit obſeruer. Li. 7. c. 9. [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 16 : D’Hecate
230-1[...] t & enfanta vne fille nommee Ange, qui fut donnee aux Nymphes pour la nourrir & eſleuer. Elle eſtant venuë en aage cacha la boiſte à longuent de ſa mere dont elle ſe fardoit quand elle ſe vouloit parer, & la bailla à Europe fille de Phœnix. Ce que Iunon apperceuant, & l’en voulant chaſtier, Ange ſ’enfuit chez vne femme n’aguere accouchee, & de là ſe fourra dans vn [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 19 : De Diane
255-20[...] es ſorcieres. Elle eut pluſieurs ſurnoms empruntez, tant des lieux où elle eſtoit ſeruie & adoree, que de ceux qui luy baſtirent des Temples ; & ſelon diuerſes rencontres qui ſe preſentoient, chaſque nation luy bailloit tel nom que bon leur ſembloit. ¶Mythologie de DianeOr cecy ſuffira quant à Diane. Et pour en tirer le vray ſens, il faut ſçauoir qu’elle eſt dite fille de Iupiter & de Latone, & ſœur d’Apollon, d’autant que Latone, laquelle Pl [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 04 : Du Genie
280-13[...] au de loup. ¶Etymologie du Genie.Le mot de Genie eſt venu d’engendrer, ou d’autant qu’il eſt engendré quand & quand l’homme, ou pource qu’on penſoit que la charge de ceux qui eſtoient engendrez, luy fuſt diuinement baillee. On croyoit que tels Demons tantoſt conſeillans, tantoſt deſconſeillans, gouuernaſſent entierement toute la vie de l’homme, & tinſſent en leur puiſſance l’eſprit & plaiſir des perſonnes ; & qu’ils ſe repreſentaſſent comme e [...]

Termes liés :

Aucun

Aller au glossaire