Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


Iceluy

Informations :

nature :

pron.dém.

FEW :

FEW 4, 553a, ille

sens actuel(s) :

celui-là

comparaison avec les leçons antérieures :

En 240-41 la leçon en son hymne de Montlyard 1600-1611 est remplacée par en l’hymne d’iceluy chez Montlyard 1612 et Baudoin.

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Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne
120-20[...] urne auec vne faulx trenchante, & les ietta dans la mer, deſquels, meſlez auec l’eſcume de la mer, Venus naſquit : d’autant que Saturne eſt vn certain ſel, pere de Iupiter, c’eſt à dire du ſel preparé, qui ſe fait d’iceluy preparé. Mais pource que Iupiter eſtant en vn vaiſſeau de verre, par la force du feu ſe reſoult en vne eau ſubtile & fort deſliee, laquelle auſſi Iupiter prend, y apportant auec ſoy ſes force [...]
121-6[...] nt. Il deuoroit ſes enfans, pource que peu de ceux qui naiſſent ayans Saturne dominant ſur leur horoſcope, viuent. Iupiter luy trenche le membre viril, à cauſe que ſe ioignant à luy il tempere & amoindrit la malice d’iceluy ; & le deboutte de ſon throne Royal, d’autant qu’il s’eſleue & ſe hauſſe au cercle de Saturne. Voila le pourtraict & l’interpretation que quelques Anciens en ont ordonné. Cela ſuffiſe p [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 04 : De Cœlus
124-4[...] c’eſt à bon droict qu’ils diſent que le Ciel fut chaſtré par ſon fils, d’autant que le Temps ne permettra iamais qu’il s’engendre choſe ſemblable à luy. Il n’y a donc qu’vn Ciel, & vn Temps, qui naiſt du mouuement d’iceluy : & tous deux ſont chaſtrez, parce qu’il n’y en peut auoir pluſieurs. De là eſt puiſee la doctrine des Peripateticiens. Nous n’auons aucuns memoires qui nous apprennent rien touchant les faits de Cœlus ; ce qui me fait aiſément croi [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 07 : De Vulcan
146-32[...] e par les Nymphes marines, & de la priſe de Iunon par ſes reſſorts.Tethys & les Nymphes marines le recueillirent & nourrirent, à cauſe que toute la maniere de ce feu ſe cueille de l’humeur, & ſe prend en iceluy. Et comme ainſi ſoit que la terre eſt la mere & nourrice de toutes richeſſes, il forge vne ſelle d’or, en laquelle par le moyen de certains reſſorts faits de ſon [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun
167-25[...] afin que la memoire de ce bienfaict fuſt eternelle, & que ſes deſcendans fuſſent par ce moyen exhortez à s’eſuertuer à bien-faire, l’on donna le nom de Dauphin à vn certain nombre & rang d’eſtoilles, en faueur d’iceluy. Religiõ, pieté & recognoiſſance & recõmandees par la fable de Laomedon.Ce que Laomedon fut chaſtié & encourut pluſieurs afflictions & calamitez pour auoir meſpriſé les Dieux, c’eſt pour in [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 10 : De Pluton
170-7[...] qu’il fuſt frere de Iupiter, & le plus riche de tous les Dieux. Car il n’y adoit aucune Deeſſe qui le vouluſt auoir pour mary, à cauſe de ſa laideur, & de ſa couleur enfumee, & de l’obſcurité de ſon Royaume. Iceluy donc, cette opinion, ou pluſtoſt cette fureur luy tourmentant l’eſprit, monta ſur ſon chariot auec ſes Cheuaux à poil noir, & arriua en Sicile. Proſerpine rauie par Pluton.Là d’auenture ſe trouua Proſerpine, fille de Cerés, qui auec [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 06 : De Cerbere
191-29[...] ,Mais ſans honte et vergongne, eſtonne l’AcheronLors qu’vne ame trauerſe en la barque à Charon. Iſace paſſe bien plus outre, car il luy en attribué cent ; & le nomme Chien des Enfers, deſcriuant ainſi la diligence d’iceluy : C’eſt là qu’on dit que ſont les ames des defuncts que le Chien de Pluton garde, lequel a cent teſtes. On dit auſſi qu’il fait fort bon accueil à toutes les ames qui arriuent, les receuant auec beaucoup de careſſes : mais celles qui ſe [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 08 : De Minos
201-9[...] ur tous autres de ſon temps : & pour le baffoüer dauantage l’ont mis en ieu ſur leurs eſchaffaux & theatres, ont remply toutes leurs aſſemblees, publicques & particulieres, des mocqueries & diffamations d’iceluy. Et paſſans plus outre, ont faict ſa femme putain, ſes enfans baſtards, ſa maiſon ſoüillee d’adulteres infames, ſa lignee monſtreuſe. Et pour le refrain, luy relegué en l’autre monde au ſiege preſidial des enfers, expoſé à vn perpetuel [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 13 : De la Nuict
217-7[...] ue toutes choſes fuſſent nees d’elle : Nous te chantons ô Nuict, mere de chacun hommeEt de chaque immortel, qu’auſſi Cypris on nomme. Son chariotEt alloit en chariot, ſelon la fiction des Poëtes, & deuant les roües d’iceluy les eſtoilles brilloient & luy ſeruoient de guide. Elle eſtoit veſtuë de noir, & portoit vn voile ſur ſa teſte : & ſuiuant le dire d’Euripide en Iupiter, les eſtoilles ne cheminoient pas ſeulement deuant ſon chariot, mais au [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 18 : De la Lune
240-41[...] urent appellez Proſelenes, comme qui diroit, Auantlunaires ; car les Grecs appellent la Lune Selené. Dauantage on dit qu’elle eſtoit cornuë, tel auſſi que les Anciens pourtrayoient Bacchus, comme dit Orphee en l’hymne d’iceluy : Lune, Deeſſe, Royne, eſclairante, cornuë,Qui chemines de nuict & cours parmy la nuë. Audit hymne il la qualifie maſle & femelle ſelon qu’elle croiſt où decroiſt ; Croiſſant & decroiſſant elle eſt maſle & femelle. Les P [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 08 : D’Atlas
310-22[...] eſtant monté au haut d’vne montagne pour plus à ſon aiſe contempler le ciel & les Aſtres, tumba dans la mer qui battoit au pied ; & que pour cette raiſon, & la mer & la montagne porterent depuis le nom d’iceluy. Toutefois Polyide Poëte dithyrambique le dit auoir eſté vn paſtre tranſmué par Perſee en rocher en luy preſentant la face de la Gorgone ; parce qu’il ne le vouloit laiſſer paſſer ſon chemin, que pre [...]
312-42[...] mp; la teſte vers le Midy, comme dit Ariſtote au liure des cauſes des mouuemens des animaux : pource qu’elles donnoient à entendre que le monde auoit beſoing d’vn ſiege ferme & affeuré pour ſe tourner tout au tour d’iceluy : car le diametre paſſe par ledit ſiege, & ſeparee qui eſt au-deſſus de nous d’auec ce qui eſt au deſſus de nous d’auec ce qui eſt au deſſous Atlas doncques a eu connoiſſance des choſes celeſtes ſelon l’opinion de ceux qui ont appel [...]

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