Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


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Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne
113-16[...] ’auec vn extreme regret & deſplaiſir : & eſtans en cette agonie, ils ſe ſentent merueilleuſement tourmentez d’apprehenſion des ſupplices propoſez aux meſchans apres cette vie és enfers, & ſont contraincts d’entrer en conte auec eux-meſmes, & de faire vne reueuë & recherche de toute leur vie paſſee. S’ils n’y trouuent rien de bien, [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 05 : De Junon
133-11[...] é de plulieurs couleurs, & qui a vne infinité d’yeux : pourautant que ceux-là ſont ſuperbes, ambitieux, altïers, aſpirans à choſes hautes, qui la tiennent pour Deeſſe gardienne des richeſſes, qui ſont contraints d’employer & faire la cour à beaucoup de perſonnes pour la garde & conſeruation de leurs moyens, Si n’a-il pas tout le corps ainſi bigarré : ains en a vne partie aſſez laide ; pource qu’on ne [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 07 : De Vulcan
139-23[...] iuſques à tant que Bacchus, ſun plus confident amy, l’ayant enyuré le ramena au Ciel, d’où ſa mere l’auoit chaſſé, & là ſe fit leur appointement. Ce que Platon touche au 2. de ſa Republique : Il faut contraindre les Poëtes de n’vſer de propos abſurdes : comme de dire que Iunon ait eſté enchainee par ſon fils, & Vulcan precipité par ſon pere. Il exerca pareillement vne ſeconde vengeance contre ſa mere, quand il luy fit vne paire de pant [...]
140-10[...] il n’eſtoit pas loiſible d’acheuer ſa courſe, ains il ſortoit deſhonoré. Si quelqu’vn auec ſon falot allumé eſtoit vaincu à la courſe par celuy qui le ſuiuoit, ſelon l’ordonnance du ieu, le vaincu eſtoit contraint de liurer à l’autre ſa torche allumee, ce que touche Lucrece au 2. liure : Et donnent, en coureurs, la lampe de la vie. Car ſi vous y prenez garde de prés, la vie des hommes reſſemble du tout [...]
147-7[...] uittaſſent la lice ſi leur torche s’eſteignoit ; d’autant que ſi la chaleur manque, toutes choſes viennent à mourir & à prendre fin. Et ce que le premier courant vaincu par celuy qui le ſuiuoit, eſtoit contraint de luy liurer ſa torche allumee, cela fut pratiqué pour montrer que toutes choſes s’entreſuiuent & ſuccedent l’vne l’autre. Il ne faut trouuer eſtrange ſi [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun
167-41[...] ance des biens & plaiſirs que nous auons receus : & nous mettoient deuant les yeux l’inconſtance de fortune, puis que meſme les Dieux faiſans mal leur deuoir enuers Iupiter, chaſſez du Ciel furent contraints par neceſſité de ſe mettre au ſeruice d’vn homme. Fable d’Hypolite expliquee.Theſee eſt tres-mal auiſé de deſirer la mort à ſon fils Hippolyte, fauſement accuſé par ſa belle-me-Fable d’Hippolyte expliquee.re Phedre de l’auoir priee [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 11 : De Plute
175-38[...] trie, ou d’autant qu’elles apportoient beaucoup de commoditez aux hommes, que l’on teint Plute pour n’eſtre en rien inferieur aux autres Dieux. Pour le iourd’huy toute vertu, toute ſcience & pieté eſt contrainte de ceder & faire place à la tres-venerable majeſté des richeſſes : & celuy qui peut donner quand il veut, eſt plus honoré, combien que ce ſoit vn eſtourdy, vn inſenſé, vn lar [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 01 : De ce que les Anciens ont creu touchant les Enfers
178-35[...] tes ? ſe ſouuenant de Cocyte, groſſe & triſte riuiere, dont le fremiſſemẽt reſſembloit à la voix des ames plaintiues ? ſ’imaginant le Cerbere à trois teſtes, les Iuges rigoureux des Enfers, les Furies contraignans vn chacun par diuers tourmens de confeſſer leurs pechez ? qui euſt oſé de gayete de cœur, & de guet à pe [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 06 : De Cerbere
192-32[...] ſition hiſtorique de Cerbere.D’autre ſe ſont efforcez de rendre ces cõtes croyables comme vrayes hiſtoires. Car ils diſent que Theſee & Pirithe ayans rauy Helene, qui par ſort eſcheut à Theſee, il fut contraint de iurer à Pirithe de luy donner eſcorte pour rauir quelque belle femme pour luy. Lors aduertis que Aidonee, Roy des Moloſſiens en Albanie, auoit vne tres-belle fille, ils s’y acheminerent pour l’embler. Voyez le 9 cha. du 7. liure.O [...]
193-42[...] à treſpaſſer, il leur fait peur & les eſtonne, pource que la nature s y oppoſe, & ne void point de bon courage le decez de perſonne. Ceux qui prennent Cerbere pour la terre, ſi ſont ils neantmoins contraints de luy donner les meſmes qualitez & les meſmes forces. Il habitoit (diſent-ils) en vne obſcure cauerne, pource qu’il ne ſe cognoiſſoit pas ſoy-meſme, & à cauſe des ſalles matieres dont toutes choſes ſ’engendrent. Les autres [...]
194-22[...] iennent : mais quand il faut mettre la main à la bourſe pour ſubuenir meſme aux neceſſitez ; lors on ſe chagrine, on ſe deſpite, on ſe tourmente, & preſque meurt-on de regret. Que ſi quelque neceſſité contraint l’auaricieux de ſe mettre en frais, il ſ’y gouuerne ſans iugement ne diſcretion, & toute la deſpenſe qu’il fait ne luy eſt point honorable. Voila pourquoy Cerbere ayant veu le iour ſe prit [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 08 : De Minos
198-35[...] ux plus ſecrets cabinets de noſtre cœur, & qu’il connuſt les plus cachez penſers de noſtre ame, & que par conſequent il puniſt ou recompenſaſt vn chacun ſelon ſes merites : voila pourquoy l’on fut contraint de perſuader aux hommes par quelque plus groſſier & ſenſible moyen, que telle eſtoit la verité. Iuges et boureaux des enfers.Ils eſtablirent, donc és enfers des Iuges & des boureaux des ames aprés leurs decez, qui [...]
198-38[...] hommes par quelque plus groſſier & ſenſible moyen, que telle eſtoit la verité. Iuges et boureaux des enfers.Ils eſtablirent, donc és enfers des Iuges & des boureaux des ames aprés leurs decez, qui contraindroient vn chacun de confeſſer ſes fautes & meſchan-cetez, à fin que par la ſentence de ces rigoureux Iuges on receuſt recompenſe ou chaſtiment. Entre tels Iuges Minos Roy de Candie fils [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 19 : De Diane
255-6[...] mal, le nom d’Heroſtrate. Strabon au 14. liure dit qu’apres l’embraſement de ce beau & riche Temple, les Epheſiens en baſtirent vn autre non moins magnifique, faiſans racouſtrer les premieres colomnes, contraignans les Dames de donner leurs bagues, joyaux & dorures, outre vne infinité de biens & richeſſes qu’ils mirent en commun, chacun ſe cottiſant en particulier pour fournir aux frais & [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 21 : De la riviere de Leté
268-24[...] Car comme ie diſois n’agueres, qui euſt en le courage de retourner en cette vie pleine de miſeres, ſ’il n’euſt premierement perdu la ſouuenance de celles qu’il y pouuoit auoir enduré, & ne ſe fuſt veu contraint d’obeyr à la volonté des Dieux, & à la neceſſité ? Il n’y a condition d’homme ſi heureuſe qui ne ſente beaucoup plus d’incommoditez que de bien en ce monde, jaçoit qu’Euripide és S [...]

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