Icelle
Informations :
nature :
pron.dém.
FEW :
FEW 4, 553a, ille
sens actuel(s) :
celle-là
commentaire :
Voir Ferdinand Brunot, Histoire de la langue française des origines à nos jours, t. III [1922], Paris, Colin, 1966, p. 292 et Christiane Marchello-Nizia et al., Grande grammaire historique du français, Berlin et Boston, De Gruyter, 2020, t. I, p. 697.
Apparaît dans :
Item / Fichier | Occurrence | Contexte |
Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne | 114-27 | [...] nt, & leur apprit le moyen & la façon de planter, ſemer & moiſſonner. Autres ont dit que ſa mere donna cette faulx, lors qu’il prind les armes contre ſon pere, pour deliurer ſes freres de priſon, & que d’ | 117-2 | [...] s ſont ſubjettes à changement, & que tout ce qui a commencement doit auoir fin quelque iour : pource que les choſes compoſees ſe reſoluent en fin en leurs commencemens, & le temps eſt l’architecte du changement d’ | 119-15 | [...] ent que Saturne ſe prend quelquefois pour cet Entendement celeſte, qui donne loy generalement à toutes choſes, & qui par ſa prouidence diſpoſe de tout, & ordonne tant la vie que les changemens qui ſuruiennent en |
Mythologie, Paris, 1627 - II, 05 : De Junon | 131-13 | [...] ſes Dieux, leur donnoit tel ſurnom que bon luy ſembloit.
¶Expoſition phyſique de la fable de Iunon.Voila ce que les Anciens nous ont laiſſé en leurs Fables touchant Iunon. Expoſons maintenant ce qu’ils ont compris ſous | 132-9 | [...] , parce que l’air eſchauffé procree le feu ; ainſi que l’air froid & groſſier, l’eau : ce que Lucrece exprime au premier liure.
Et font en premier lieu qu’en vent le feu deuient, Dont s’engendre la pluye, & que d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - II, 07 : De Vulcan | 144-13 | [...] t ſa demande. Puis-aprés comme Minerue par aduertiſſement de Iupiter, (autres diſent de Neptun) reſiſtoit à l’amour & paſſion de Vulcan, Voyez liure 4. ch. 5. & liu.9. ch. 11.il eſpancha durant la contre-lutte d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - II, 08 : De Mars | 154-44 | [...] ar loix. L’vn des deux, aſſauoir nature, eſt ſans ordre & ſans regle, et ſe cõporte ſelon le naturel de chacun. Mais les loix ſont choſe cõmune & ordonnee indifferẽment à toutes perſonnes pour ſe confirmer ſelon |
Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun | 164-36 | [...] urtant encore qu’il ne nous ſemble pas que les Elemens ayent vie, ſi eſt-ce que par vne certaine vertu & puiſſance diuine qui les preſerue de ruine, ils ſont ſi bien meſlez & peſtris enſemble, que par le moyen d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 01 : De ce que les Anciens ont creu touchant les Enfers | 180-3 | [...] drent Æole pour Roy des vents à cauſe qu’il auoit le premier remarqué les changemens d’iceux : & Endymion fut dict amy & mignon de la Lune, pour auoir le premier obſerué & compris les cours & changemens d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 02 : D’Acheron | 181-34 | [...] appelle, qui eſt prés d’Heraclee , eſt de tous coſtez haute, eminente & panchante ſur la mer, & regarde l’Occident vers la mer de Bithynie : & l’eau qui chet dedans meine vn merueilleux bruit. Sur la cime d’ | 182-10 | [...] ſelon ce qu’en eſcrit l’expoſiteur de Nicandre : Acheron eſt vne riuiere d’Heraclee de Pont, par où Hercule emmena le Chien de Pluton, & le coutau ſe nomme Aconite. Pauſanias en l’Eſtat d’Attique eſcrit que l’eau d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 07 : Des Parques | 197-10 | [...] liure du Monde, ſoit qu’Ariſtote en ſoit autheur, ou quelque autre : Il y a trois Parques diuiſees ſelon les trois temps, dont l’vne ſignifie les choſes paſſees , l’autre les futures , l’autre les preſentes. Car l’vne d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 10 : D’Aeaque | 203-26 | [...] ſes vieux pechez. Dieux parties de l’ame humaineCar comme ainſi ſoit que ſelon le dire des Sages, noſtre ame obeït en partie & ſe laiſſe commander à la raiſon, & en partie fuit le commandement & ſeigneurie d’ | 204-32 | [...] diſent que les Iuges infernaux ſont enfans de Iupiter, d’autant que noſtre ame, qui a telle addreſſe & faculté de iuger, eſt diuine, & procedee de l’ame du monde (ſelon l’opinion des Anciens) comme vne portion d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 13 : De la Nuict | 217-29 | [...] cean pour enueloper la terre des tenebres, comme dit le Poëte ſuſdit au 2. de l’Eneide :Le Ciel tourne tandis, et la Nuict d’OceanSe leue enueloppant d’vne ombre vniuerſelleEt le Ciel & la terre , et tout l’entour d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 14 : De Mort | 220-14 | [...] nies. Orphee par le vers ſuiuant exprime ſa durté & courage inexorable :
On ne peut t’accoiſer par dons ne par prieres.
Pour ce ſujet les Poëtes l’appellent, Somme ferré, Somme d’airain, pour repreſenter la durete d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 18 : De la Lune | 242-37 | [...] e l’autre, & au centre de la terre : alors la Lune couuerte d’ombre ſe cache entierement, & ſa clairté vient à defaillir tout à coup. Mais quand les cẽtres des deux planetes ne ſont pas oppoſez, plus le centre d’ | 244-5 | [...] e la Lune. Mais pour ſçauoir au vray le naturel de la Lune quant à ſes qualitez & changemens, i’ay trouué bon d’inſerer icy quelques vers d’vn Poëte Grec qui les deſchiffre clairement & ſelon le cours ordinaire d’ |
Mythologie, Paris, 1627 - III, 20 : Des Champs Elyseens | 257-21 | [...] es d’Hercule, l’vne ſ’appelloit anciennement Alybe ; & l’autre Albene, toutes de fonte, dreſſees par luy-meſme vers l’Occident, eſquelles eſtoit eſcrit, qu’il ne falloit pas paſſer plus outre ; d’autant que derriere |
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 02 : De Lucine | 277-9 | [...] cine, où ie croy que tout eſt aſſez aiſé à entendre, ſi ce n’eſt ce qu’on la fait fille de Iupiter & de Iunon. Nous auons cy-deſſus expoſé, que Lucine eſt la Lune, & que les humeurs ſe comportent ſelon le cours d’ |
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