Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


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Mythologie, Paris, 1627 - II, 09 : De Neptun
165-19[...] urance en elle ? puis que pour peu de vent qui ſe leue, il ſuruient vne groſſe tourmente, qu’il ſemble que les flots courroucez auec menaces ſe bander contre le Ciel, & leur incroyable bruit & fremiſſement ſe fait ouyr iuſques aux montagnes bien loingtaines. Raiſon du ſacrifice de Neptun.On ſacrifioit à bons tiltres vn Taureau noir à ce Dieu, d’autant que la mer imite la fureur & le meuglement du Taur [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 01 : De ce que les Anciens ont creu touchant les Enfers
178-39[...] ui euſt oſé de gayete de cœur, & de guet à pens entreprendre quelque mauuais acte ? Il y auoit en outre l’eſpouuentttable regard du Roy des Enfers, le bruit des chaiſnes que trainoient les pauures ames garrottees : on oyoit retentir les coups d’eſcorgees & d’eſtriuieres, qu’on donnoit aux criminels ; on entendoit de tous coſtez les pleurs, gemiſſemens & lamentations des ames tourmentees és peines infernales. Et [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 03 : De Styx
186-30[...] uieres. Et pourtant il n’y a point d’inconuenient ſi les Autheurs des Fables donnent pour diuerſes raiſons pluſieurs naiſſances à vne meſme choſe. Quant à ce que Styx eut cet honneur & cette prerogatiue que nous auons ouy, pour auoir ſecouru Iupiter à l’encontre des Titans, ou bien pour luy auoir reuelé la conſpiration des autres Dieux, les Anciens n’ont voulu entendre autre choſe, ſinon que toutes nations doiuent entretenir en leur Empire & ſeigneurie [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 07 : Des Parques
195-5[...] mplir ſans le commandement & volonté des Parques, comme cuidoient les Anciens ; l’ordre requiert que nous en diſcourions. Genealogie des ParquesLes Parques eſtoient trois ſœurs des de ſi bon accord, que l’on n’a iamais ouy parler d’aucune diſſenſion ſuruenuë entre elles, comme entre les autres Dieux & Deeſſes. Heſiode en ſa Theogonie dit qu’elles eſtoient filles de Iupiter & de Themis : Depuis il prit Themis, qui les Heures enfante,Eunomie, Dicé, Tre [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 17 : De Proserpine
233-38[...] é de ce rauiſſement, ie l’ay bien voulu inſerer icy pour oſter au lecteur la peine de le chercher ailleurs : Non guere loing d’Aetna ville grande & diffuſeOn deſcouure vn beau lac qui ſe nomme Perguſe,Dedans lequel on oit pluſieurs Cygnes chanter,Autant & voire plus qu’au fleuue Cayſter.Vne eſpaiſſe foreſt circuit & couronneCe lac deſſuſnommé, & l’herbe autour [...]
237-2[...] nar en lieux ſombres humidesEſtoit de forts liens & chaines garrottéPour auoir ſon Pirithe aux enfers eſcorté. chap. 5. Sacrifices de Proſerpine.Virgile au 6. liure introduit Charon ſe plaignant d’eux, comme nous auons ouy cy-deſſus, à cauſe de la frayeur qu’ils luy firent en les paſſant. La couſtume eſtoit d’offrir en ſacrifice à Proſerpine tantoſt des Chiens, tantoſt des Victimes noires & ſteriles. C’eſt pourquoy Virgile dit : A vne ieune [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 19 : De Diane
248-13[...] me de la nature des Dieux dit ce qui ſ’enſuit : Il y a eu pluſieurs Dianes : la premiere fut fille de Iupiter et de Proſerpine, que l’on dit auoir engendré l’ailé Cupidon : la ſeconde eſt mieux cognuë, laquelle nous auons ouy dire eſtre nee de Iupiter III. de ce nom, & de Latone : la troiſieſme fut fille de Vpis & Glaucé, & les Grecs l’appellent ſouuent Vpis, du nom meſme de ſon pere. Entre les ſuſdictes la fille de Iupiter III. a eſté la plus notta [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 20 : Des Champs Elyseens
258-7[...] ſſent par vn pays où croiſſent force Roſes, Violettes, Hyacinthes, Lys, Narciſſes, Myrthes, Lauriers, Cyprés, & autres ſemblables, en retiennent l’odeur, & la tranſportent ailleurs. Dans les foreſts de ces Iſles on oyt vn plaiſant murmure des fueilles qui ſe remuent & grommellent gentiment. Quant au territoire il y eſt ſi gras, que non ſeulement il ſe laboure, ſeme &am [...]
258-22[...] nt iuſques-là, leur ſuſcitent quelqueſfois de douces pluyes ; car le pays n’en a pas beaucoup affaire, veu que l’humeur & bonté de l’air eſt quaſi ſuffiſante pour nourrir, & tous animaux & toutes plantes. On y oyt vn merueilleux concert & harmonie de toutes ſortes d’oiſeaux, voltigeans de coſté & d’autre emmy les branches des arbres qui y croiſſent. Là ſ’entendent de i [...]
260-21[...] s charges ; d’autant qu’ils paſſoient & conduiſoient aux champs Elyſiens les ames des treſpaſſez qui ſ’addreſſoient à eux. Ces bonnes gens dormans chez eux entendoient de nuict certaines voix qui les appelloient & oyoient du bruit à leurs portes : ſe leuans lors ils trouuoient de petites nauires, qui n’eſtoient pas à eux, pleins de paſſans, dedans leſquels entrans ils arriuoient en moins de rien en ladite Iſle à [...]
262-18[...] l’eſt pas ce qui concerne la bonne chere, les voluptez & les delices des ames aux champs Elyſiens, comme dit Theognis : Nul homme à qui la mort ſon cours humain termine,Et qui vient deualler chez Dis ou Proſerpine,N’y oyt harpe ne lut, ne trompette ſonner,Ne haut-bois ne clairon qui luy puiſſe donnerTant ſoit peu de plaiſir : la liqueur doucereuſeDe Bacchus n’eſjouit ſon ame douloureuſe [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 04 : Du Genie
280-38[...] lant ; Ie ſuis ton mauuais Genie, ô Brutus : tu me verras à Philippes, Et bien (dit Brutus ſans s’eſtonner de rien) ie t’y verray. Et quand ce demon fut diſparu, Brutus appelle ſes ſeruiteurs, qui l’aſſeurerent de n’auoir ouy aucune voix, ny veu choſe quelconque. Opinions touchant le Genie.Quelques-vns ont creu que l’on a tiltré du nom de Genie cette proportion d’élemens qui cõſerueles corps voire meſme tout ce qui a vie. L [...]

Termes liés :

ouir, ouïr, voir

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