Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


Pourtant

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nature :

adv.

FEW :

FEW 13, 1, 90a, tantus

sens actuel(s) :

pour cette raison

commentaire :

Mot fréquemment employé, voir entre autres le chap. 15 du Livre I (Épure, p. 121).

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Mythologie, Paris, 1627 - II, 01 : D’un seul Dieu, principe & Createur de toutes choses
74-14[...] l ſe reſoult. Si tous les Dieux ſont maſles ou femelles, & propres à faire race, & toutesfois ne produiſent rien ; vne grande abſurdité s’enſuiura : car pour neant peut celuy qui n’exerce iamais ſon pouuoir. Et pourtant là où il y a ſexe, il faut de neceſſité qu’il y ait generation, & là meſme ne peut y auoir nature d’vn Dieu eternel. Force eſt donc qu’il n’ [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 02 : D’Acheron
182-21[...] fils, nomme Aſcalaphe, que d’autres diſent qu’il eut d’Orphné Nymphe du lac d’Auerne, qui accuſa Proſerpine d’auoir rompu le ieune des Enfers, comme dit Apollodote Grammairien, au 1. liure. Aſcalaphe mué en crapaut.Et pourtant Aſcalaphe, quoy que ſon accuſation fuſt iuſte, par enuie & vengeance fut trãſmué en Crapaut. Il eſt nommé Acheron de deux mots Grecs, monſtrans qu’il coule en ondes ou eaux, à ſçauoir d’Ango [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 03 : De Styx
186-27[...] utre part ceux qui ont cuidé que les eaux douces venoient d’vn air entaſſé és creux & trous de la terre, qui ſe conuertiſſoit en eau, ont penſé que Styx fuſt fille de la terre, comme toutes les autres riuieres. Et pourtant il n’y a point d’inconuenient ſi les Autheurs des Fables donnent pour diuerſes raiſons pluſieurs naiſſances à vne meſme choſe. Quant à ce que Styx eut cet honneur & cette prerogatiue que nous auons ouy [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 05 : De Charon
190-14[...] enter ſans aucune crainte deuant ces Iuges tant ſeueres & rebarbatifs : elle nous conſole & ſecourt en nos plus grands dangers, quelque part que nous allions elle nous ſert du paſſe-port & ſauf-conduit. Et pourtant ſi nous conſiderons exacement le tout, nous trouuerons que les Anciens ont compris ſous les feintes de ces riuieres infernales, toutes les perturbations d’eſprit qui aſſiegent l’homme ſur le dernier terme de ſa vie. Car puis que Charo [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 07 : Des Parques
198-6[...] Mais les moins clair voyans, & qui n’entẽdoient rien en cet affaire, penſoient que les proſperitez & aduerſitez ſuruinſſent aux hommes non ſelon les merites d’vn chacun, ains par quelque coup d’auanture : & pourtant ils diſoient que les Parques eſtoient iſſuës de cette premiere matiere confuſe, nommee Chaos. Ceux qui eſtoient d’opinion que les maux aduenoiẽt aux hõmes, par leur [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 09 : De Rhadamanthe
202-16[...] etirant en Oecalee ville de Bœoce, eſpouſe d’Alcmene. Propriété de vertu.La vertu a cette proprieté, que les gens de bien trouuent païs par tout le monde, & n’y a lieu honorable qui ne ſoit à leur commandement. Et pourtant celuy qui penſe ſ’enfermer en vn certain lieu comme ſon païs particulier : ou qui ne croid pas qu’il puiſſe viure ailleurs, qu’en ſa patrie : cettuy-là a bien faute de courage & de conſeil, [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 08 : D’Atlas
314-6[...] ſyphe mortel, & pour la repentance Et deſplaiſir qu’elle a de n’auoir qu’vn mortel, Se cache, tranſiſſant d’un vn reget immortel. On en fait beaucoup d’autres contes, qui n’appartiennent point à cette œuure, & pourtant nous n’en dirons autre choſe pour cette heure, & prendrons Endymion. [...]

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