Mythologia

Natale Conti, Mythologia, 1567-1627 : un laboratoire éditorial


Pource que

Informations :

nature :

loc.conj.

FEW :

FEW 9, 401a, pro

sens actuel(s) :

parce que

comparaison avec les leçons antérieures :

En 111-32, 121-15, 146-28, 212-12, 212-29, 217-2, 238-22, 256-4, 267-20, 268-31 et 280-12, cette leçon se substitue à d’autant que de Montlyard 1600-1612, tandis qu’en 131-39 elle vient de Montlyard 1612 pour remplacer parce que de Montlyard 1600-1611.

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Mythologie, Paris, 1627 - II, 01 : D’un seul Dieu, principe & Createur de toutes choses
74-4[...] volume, qui voudroient rechercher tout ce qui eſt neceſſaire. Or comme ainſi ſoit qu’vne multitude de pluſieurs choſes qui ſont ſous vne meſme forme, deſcouure la foibleſſe & incapacité de chacune en particulier, pource qu’elles ont beſoin d’engendrer, & ſont ſujettes à la mort ; nous perdrons temps & peine à ſeruir cette ſi grande multitude de Dieux, pource qu’ils nous manqueront vn iour, & ainſi il n [...]
74-6[...] , deſcouure la foibleſſe & incapacité de chacune en particulier, pource qu’elles ont beſoin d’engendrer, & ſont ſujettes à la mort ; nous perdrons temps & peine à ſeruir cette ſi grande multitude de Dieux, pource qu’ils nous manqueront vn iour, & ainſi il nous faudra touſiours faire de nouueaux vœux à ceux qui ſuruiendront. Le ſexe és creatures ſignifie que comme elles ont eu cõmencement de leur eſtre : auſſi doiuent elles prendre fin.Mais q [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 03 : De Saturne
111-32[...] ement ſa vie ſelon l’ordonnance des loix, craignant de les enfraindre de peur d’encourir punition, & qui de ſon propre naturel & mouuement ne fait pas ce qu’il eſt tenu de faire, ne peut eſtre homme de bien, pource que l’homme qui ne commet aucune meſchanceté de peur d’eſtre chaſtié, ne doit pas eſtre appellé homme de bien : mais ſeulement, homme non-mauuais. Celuy ſeul à bons tiltres a la reputation d’homme de bien, qui par la guide de nature s’a [...]
121-15[...] fait à ſes freres, que ſignifie cela, ſinon que Dieu venge enfin l’iniquité & la violence des hommes ? veu que nul meſchant ne peut long-temps eſtre heureux. Comme de faict autant en aduint à Saturne à ſon tour, pource qu’vne iniquité ne ſe peut guerir par vne autre iniquité. Et pourtant ceux qui ſe vengent des outrages qu’on leur peut auoir faicts, doiuent premierement auiſer comment ils y peuuent proceder en [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 05 : De Junon
131-39[...] ſur la Peur & Hardieſſe ; teſmoin Orphee és Argo-Nochers. Iunon la blanche-bras leur eſtonne le cœur D’vn panthelant effroy, d’vne tremblante peur. On tient, qu’elle naſquit & fut nourrie en l’Iſle de Samos, pource que l’air y eſt ſain tout ce qui ſe peut. Elle eut les Heures pour nourrices, d’autant que les élemens ſe ſuccedent ſi bien l’vn à l’autre, que ſans ceſſe & à toutes heures ils ſe co [...]
Mythologie, Paris, 1627 - II, 07 : De Vulcan
146-28[...] re meſme de l’air ſuperieur. Il ſeruit à Iupiter de ſage-femme pour enfanter Minerue d’autant que tous arts s’exercent par le feu, ſans l’vſage duquel ils ne peuuent produire aucun effect. On le feint eſtre boiteux, pource que le feu n’a point d’arreſt, ains chancelle touſiours de coſté ou d’autre : ou bien, d’autant que comme ceux qui ſont mal en iambes, ont beſoin de quelque baſton pour aſſeurer leur demarche : auſſi le feu [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 13 : De la Nuict
217-2[...] r les pauures Nautonniers,Leur en ayant donné de tres-certains preſages,Si, ruſez, ils ſçauoient en deuenir plus ſage. Ce n’eſt donc pas ſans raiſon qu’Orphee en ſes hymnes l’appelle mere des Dieux & des hommes, pource qu’on croyoit que toutes choſes fuſſent nees d’elle : Nous te chantons ô Nuict, mere de chacun hommeEt de chaque immortel, qu’auſſi Cypris on nomme. Son chariotEt alloit en chariot, ſelon la fiction des Poëtes, & deuant les roües d’ [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 17 : De Proserpine
238-22[...] ſi toſt dehors, ains la retient en ſoy quelque temps comme endormie, iuſques à ce que la ſaiſon venuë, elle comme ſ’eſueillant, vient peu à peu à ſe montrer, & ietter ſon tige. C’eſt en Sicile qu’elle fut rauie, pource que cette iſle ſur toutes autres eſt fort fertile en grains, & pour cette cauſe eſtoit anciennement appellee grenier de Rome. Arethuſe (c’eſt à dire la force & vertu de la ſemence, comme le nom le ſignifie) la montre & enſei [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 19 : De Diane
256-4[...] a donné la garde des chemins & des montagnes, parce que de nuict elle eſclaire aux voyageurs & chaſſeurs : & pour cette raiſon elle eſt auſſi nommee Porte-iour. Elle aſſiſte aux femmes qui ſont en couche, pource que l’abondance d’humeurs ayde & auance l’enfantement : & plus elle eſt forte, comme quand elle eſt pleine, plus aiſément les femmes accouchent. Les Anciens luy font porter l’arc & les [...]
Mythologie, Paris, 1627 - III, 21 : De la riviere de Leté
267-20[...] ui diuiſent le Zodiaque, ſont deux portes par leſquelles les ames deſcendent du ciel en terre, & y remontent auſſi. Deux portes des ames.Le Cancre eſt la porte des hommes ; & le Capricorne, celle des Dieux ; pource que par là ils montent à leur immortalité. Pour cette cauſe Pythagoras tient que l’Empire de Pluton commence au cercle ou en la voye appellée Voye de laict, d’autant que les ames [...]
268-31[...] par des raiſons bien froides, & de peu de valeur. Car autrement (dit-il) perſonne ne voudroit contempler la lumiere du Soleil. Refutation de l’auis d’Euripide.Cette raiſon me ſemble bien maigre, voire abſurde ; pource qu’il n’en prend pas des calamitez, faſcheries & incommoditez de cette vie, comme du froid & du chaud ; dont la iuſte proportion eſt neceſſaire pour la conſeruation des corps viuans. Car [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 02 : De Lucine
277-13[...] c’eſt à bon droit que Lucine, ou cette force & vertu qui par le moyen de l’air agit & opere és corps inferieurs, eſt dicte fille de Iunon.Raiſon de l’etymologie de Lucine. Elle eſt nommee Lune & Lucine, pource qu’elle luit de nuict, ou pource qu’elle donne la lumiere aux enfans, qui nais deuant le ſeptieſme mois ne peuuẽt ioüyr du benefice de cette lumiere ; ou pource [...]
277-13[...] c’eſt à bon droit que Lucine, ou cette force & vertu qui par le moyen de l’air agit & opere és corps inferieurs, eſt dicte fille de Iunon.Raiſon de l’etymologie de Lucine. Elle eſt nommee Lune & Lucine, pource qu’elle luit de nuict, ou pource qu’elle donne la lumiere aux enfans, qui nais deuant le ſeptieſme mois ne peuuẽt ioüyr du benefice de cette lumiere ; ou pource [...]
277-15[...] ymologie de Lucine. Elle eſt nommee Lune & Lucine, pource qu’elle luit de nuict, ou pource qu’elle donne la lumiere aux enfans, qui nais deuant le ſeptieſme mois ne peuuẽt ioüyr du benefice de cette lumiere ; ou pource qu’elle fait ſortir du ventre de chaſque Mere le fruict de ſon ventre eſtant à terme. Les Grecs l’appellent Ilithye, d’autant qu’elle aſſiſte aux femmes en geſine. [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 03 : Des Penates
278-5[...] ys ; les autres genitaux, les autres, domeſtiques et familiers ; les autres, commis ſur les heritages, les autres, ſecrets. Mais pourquoy eſtoient-ils Dieux du pays pluſtoſt que communs à chaſque ville & maiſon ? Pource qu’ils croioyent que non ſeulement chaſque ville, mais auſſi chaſque logis, voire meſme chaſque habitant, & iuſques aux beſtes & plantes euſſent certains Dieux particuliers qui les prenoient en [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 04 : Du Genie
280-12[...] es-hideuſe & eſpouuenttable ; & quand il paroiſſoit, il ſe couuroit d’vne peau de loup. ¶Etymologie du Genie.Le mot de Genie eſt venu d’engendrer, ou d’autant qu’il eſt engendré quand & quand l’homme, ou pource qu’on penſoit que la charge de ceux qui eſtoient engendrez, luy fuſt diuinement baillee. On croyoit que tels Demons tantoſt conſeillans, tantoſt deſconſeillans, gouuernaſſent entierement toute la vi [...]
Mythologie, Paris, 1627 - IV, 08 : D’Atlas
310-37[...] s habitans du lieu diſent qu’elle ſert de colomne ou pilier au Ciel : & ſe nomment du meſme nom que la montagne. Ces peuples ſont tout au bout de la Lybie & de la Mauritanie, qui diſoient poüilles au Soleil, pource que de ſes rais il bruſloit, & eux & leur pays. Hauteur du mont d’Atlas.Pauſanias auſſi en l’Eſtat d’Attique eſcrit que le mont Atlas auoit le bruit de toucher le Ciel de ſa croupe, tant il eſt haut : & qu’à caſe de la quant [...]
312-40[...] s autres eſtiment que les Fables ont dict qu’Atlas auoit les pieds en terre, les eſpaules vers l’Orient & Occident, & la teſte vers le Midy, comme dit Ariſtote au liure des cauſes des mouuemens des animaux : pource qu’elles donnoient à entendre que le monde auoit beſoing d’vn ſiege ferme & affeuré pour ſe tourner tout au tour d’iceluy : car le diametre paſſe par le [...]

Termes liés :

autant (d’– que), cause (à – que), parce que

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